ProČas 64

21.12.2021

Vážený a milý Promačtenáři,

rok 2021 se nám chýlí ke svému závěru. Jaký byl pro každého z nás? A jaký bude ten následující? Ten končící, nechť si zhodnotí každý sám, k tomu nadcházejícímu nám může pomoci předpověď čínského horoskopu. Rok 2022 bude rokem Tygra, jenž je řazen mezi vodní živly. Vyznačuje se energičností až hektičností. V jeho duchu tak máme velkou šanci na „změnu svého života a uzdravení svých ran“. Energie Tygra vám dodá mnoho sil pro splnění všech cílů. Naším cílem je pro Vás už nyní představit vánoční vydání pravidelníku ProČas.

Navážeme-li na předchozí slova pohledem astrologa, i tento nabízí pro příští rok velmi optimistický výhled. Silný vliv planet Jupiter a Uran má zajistit velké změny. Přinese nové formy ideologických projevů, vnese do společnosti optimismus, přátelskost a svěží energii. Slibuje příliv víry, tolerance a naděje… Podobně jako čínský horoskop, jehož „Tygr 2022“ si vždy sjedná pořádek, nemá nahrávat nečestnosti, lžím a podvodům. Pojďme se tedy připojit k této „nadílce z nebes“ a přidat kousek ze sebe, aby to všechno bylo zhmotněno a lépe vidět. Pokud na to potřebujete trochu více času, neb teď před Vánocemi máme přece jiné starosti, máme pro Vás dobrou zprávu – rok Tygra začíná až 1. února 2022!

P.S. Pro znalejší promatího managementu – po roce Tygra přijde na řadu Zajíc :–)

Úvodník v audio podobě na odkaze zde.

 
 
 
Obsah
 
01   Napiš něco hezkého…
 
02   Promat pozitivně
 
03   Jak šel čas…
 
04   PF 2022
 
05   XI. Svatomartinská konference Promat
 
06   Doporučujeme
 
07   Požární ochrana ocelových konstrukcí materiálem PROMATECT®-H
 
08   Co se v PKPO podařilo v roce 2021
 
09   Zelená je tráva, fotbal to je hra, riziko požáru, je věc záludná… POZOR, SOUTĚŽ!
 
10   Realizace - Městská knihovna Písek
 
11   Francouzská cibulačka
 
12   Technické okénko
 
13   Káva Caffé del Doge
 
14   Bude za chvíli i losí spřežení na elektriku?
 
15   Mozartovy koule
 
16   Vánoční provoz Promat s.r.o. 2021/2022
 
 

Napiš něco hezkého…

Tento titulek jsem si propůjčil z vysílání ČRO-Plus.

(https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/40/2021-12-08 odkaz začíná na 13:56:40 hod.)

Ze všech stran na nás tryská negativní energie, tu převlečená za politika, covidodborníka, státníka typu Biden – Lukašenko – Putin, sem tam jej střídá nějaký green-dealista či elektromobilista. David Attenborough se svými deštnými pralesy byl ještě „pohoda – vánek“. A přitom – svět není tak hrozný. Podívejme se kolem. Lidé – někteří – se na sebe usmívají, pokud nemají roušku, takoví se neusmívají. Na internetu jsou prý lidé rozdělení, ale ve skutečnosti nejsou. My se totiž do těchto krabiček nacpat nenecháme.

To, že je situace normální – mimo média a politiku – je vidět nejvíce na přírodě a dětech. Tam se musíme soustředit, tam si musíme brát příklady a tam musíme hledat odpovědi na – pro nás nyní palčivé – otázky. A tam je také najdeme. A další místo, kde je najdeme, je naše nitro. Stačí nebát se být sám se sebou a zahloubat se do své duše. Je tam vše, co potřebujeme ke spokojenému životu. Jen si to „vytáhnout“ na světlo Boží! Je to jako na lodi, tam používám přivlastněné motto: „Hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci své paže!“

Prostě jde to, Vánoce za dveřmi, ideální doba k rozjímání. Zkuste a uvidíte. Já občas na chalupě vyjdu ven, v noci, když jsou hvězdy, lehnu na záda a kochám se. A čtu, co tam přečíst lze. A když to nejde číst, jen vnímám a pokorně vzhlížím. Tam je totiž vše vyřešeno.

Zpátky na zem: děkujeme Vám za přízeň v roce 2021. Byl jaký byl a jaký jsme si jej udělali. A do toho nového Vám přejeme – slovy přítelkyně mé maminky (obou dam si nesmírně vážím): „Ať je ještě lepší, než bude!“ Děkujeme!


nahoru

za Promat-tým L. Zajíc
 
 

ProFór, speciál, dnes s podtitulkem: „Nezapomeňte, že o Vánocích budete se svojí ženou trávit více času než obvykle“…:

Když žena říká „Cože?“, tak není hluchá. Je jen milá a dává ti šanci říct svůj názor lépe, jinak, případně zcela opačně…


nahoru

 
 

Promat pozitivně

Krátké lyžařské okénko – je půlka prosince 2021 a sněhové podmínky jsou zejména na našich hraničních česko/moravsko/slezských horách dobré, všude leží souvislá vrstva přírodního sněhu.

Před Vánocemi se začne lyžovat ve většině horských středisek (sjezdovky) a věřím, že budou připraveny také běžecké tratě.

Takový začátek zimy tu dlouho nebyl (Green Dealu a Grétě navzdory), tak si držme palce, ať sníh vydrží až do května 2022 a přinese radost z pohybu na čerstvém vzduchu lyžařům všeho druhu!

A nepropásněte přemrzlý prašan, ten je nejlepší…


nahoru

SKOL Petr Šíma
 
 

Jak šel čas…



nahoru

za Promat-tým P. Dvořák
 
 

PF 2022


nahoru

 
 

XI. Svatomartinská konference Promat

S postupným ochlazováním a při pohledu na téměř spadané listí, bývá také zřejmé, že se blíží svátek sv. Martina. Ke zvyklostem v tomto období patří kromě konzumace husy a svatomartinského vína také již tradiční pořádání společenské události, kterou je technická Konference Promat.

Po roční pauze jsme byli rádi, že jsme ve spolupráci s firmou KÖNINGFRANKSTAHL mohli připravit již XI.ročník naší konference. Příprava byla pro nás všechny výzvou, protože jsme do poslední chvíle nevěděli, jakou formou se tato akce bude moci konat. Nakonec jsme zvolili jak cestu námi oblíbenou, tedy osobní, tak také současně i nově verzi „on-line“.

Zaměření konference bylo tentokrát na téma: Výškové budovy a speciální aplikace.

Po zahájení konference Ing. Ladislavem Zajícem, jednatelem Promat s.r.o., navázal svou přednáškou prof.Ing. arch.Roman Koucký (Roman Koucký architektonická kancelář, s.r.o.). Jeho příspěvek se týkal prvotní vize, či návrhu výškových staveb a tím související zakomponování těchto objektů v souladu urbanistickým pojetím daných lokalit. Následující přednáška firmy KÖNINGFRANKSTAHL, zastoupené Ing. Jiřím Handlem, se zaměřila především na problematiku fasád, oken a střech výškových budov. Neméně důležitým a souvisejícím tématem je i statický návrh a výpočet ocelových prvků v kombinaci s požadavky požární odolnosti, který ve svém příspěvku představil Ing. Petr Kyzlík Ph.D., z firmy EXCON, a.s. Požární bezpečnost výškových objektů a ukázku praktických příkladů ukázal ve své přednášce Ing. Martin Pospíšil Ph.D. z firmy Petritas s.r.o.

Poslední blok přednášek zahájil Ing. Václav Kratochvíl Ph.D MBA, z firmy Kraso s.r.o. který se zaměřil také na problematiku výškových staveb z hlediska požární bezpečnosti, ale i na oblast nelehkého údělu při práci z pohledu zasahujících hasičů.

Konferenci zakončil tým Promat, který se ve svých prezentacích zaměřil na speciální aplikace, kde Promat vyniká nestandardním řešením podle požadavků zákazníka a je schopen nabídnout řešení tzv. „na míru“, ale s respektováním veškerých legislativních požadavků.

Věřím, že pro zúčastněné byla tato konference zajímavá a již nyní se těšíme na další ročník, který věříme už bude v lepších časech a bez jakýchkoliv omezení.


nahoru

za Promat-tým P. Kejklíček
 
 

Doporučujeme

Müller Thürgau, zkratka MT, jakostní, suché bílé víno, ročník 2020, Žernosecké vinařství s.r.o.

Barva: světle žlutá až zelenožlutá.

Vůně: jemná muškátová, s náznaky čerstvého ovoce, zejména zralých letních jablek, citrusů, bezinek a angreštu.

Chuť: lehčí, svěží, s typickou jemnou kyselinkou a citrusovou dochutí.

Stolování: hodí se především k nemasitým předkrmům, bílým měkkým sýrům (např. feta nebo mozzarella), zeleninovým polévkám, rybě i k relativně modernímu pokrmu: jehněčímu v přírodní úpravě. Dobře se snoubí i se saláty s kozím sýrem. Víno totiž krásným způsobem zjemní typickou chuť kozího sýra. K vyzrálým a chuťově výrazným sýrům typu gouda, ementál, niva či čedar bych naopak příliš nedoporučoval, protože toto jemné vínko by na pozadí výrazné chuti těchto „velkých sýrů“ vyznělo spíše naprázdno.

Osobní dojem: jak už poněkud vyplynulo z gastronomického odstavce, víno je obecně „nesmělé povahy“. Jeho parketou jsou tedy krátká občerstvení s lehkými pokrmy, např. mozzarella s rajčaty nebo jiné saláty, či obložené tousty.

Důležité upozornění ke konzumaci: vhodné je především kontrolovat teplotu vína. Ponechat jej ledabyle čekat ve sklenici je chybou, která se nám zaručeně vymstí. Vůně i chuť jsou totiž poněkud prchavé. Při delším stání přijdeme o příjemné broskvové tóny a nastoupí poněkud ostřejší citrusová dochuť.

www.zernosecke-vinarstvi.cz


nahoru

za Promat-degustační-tým M. Přibyl
 
 

Požární ochrana ocelových konstrukcí materiálem PROMATECT®-H

Moderní požární ochrana ocelových nosných konstrukcí je nejefektivnější, provádí-li se obkladem kalciumsilikátovými deskami PROMATECT®-H. Velkou výhodou tohoto řešení je malá tloušťka obkladu a tím zachování subtilních rozměrů nosných ocelových prvků. Vlastní obklad nevyžaduje žádnou podkonstrukci a jednotlivé díly se mohou navzájem spojovat pomocí ocelových sponek nebo vrutů. Další významnou výhodou je, že desky PROMATECT® -H mohou být použity kromě vnitřního prostředí Z1 a Z2, také ve smíšeném venkovním prostředí typu Y podle EAD 350142-00-1106. Z hlediska životnosti vlastního materiálu se jedná o trvalou ochranu po dobu životnosti stavby bez nutnosti obnovy v souladu s požadavky ČSN 73 0810. Jako příklad můžeme uvést realizaci z nedávné doby – rekonstrukce vilového objektu v Jablonném nad Orlicí – kde byly materiálem PROMATECT®-H ochráněny venkovní ocelové konstrukce balkonů a lodžií. Finální povrchová úprava byla provedena fasádní stěrkovou omítkou. Montážní práce zde úspěšně provedla firma BALACO-EU s.r.o. Svitavy.


nahoru

za Promat-tým L. Fleischer
 
 

Co se v PKPO podařilo v roce 2021

  • PKPO odvedla velký kus práce na definici staveb pro nový stavební zákon.
  • Osvěta odborné i laické veřejnosti pokračovala rozšířením spolupráce s HK ČR, Axis, ČKAIT, TZB info, apod.
  • V cyklu seminářů bylo realizováno druhé pokračování cyklu „Provoz a kontroly PBZ“ a je připravováno třetí.
  • PKPO opět zvýšila počet zpracovaných znaleckých posudků a stále se řadí mezi uznávané znalecké kanceláře.
  • Byla navázána spolupráce s Aktivem oboru Požární bezpečnost staveb ČKAIT.
  • Vzniklo unikátní profesní pojištění odpovědnosti v požární ochraně, jehož smluvními partnery je PKPO a Česká Generali pojišťovna.
  • PKPO byla autorizována jako „Autorizované společenstvo HK ČR“ a člen Bezpečnostní sekce HK ČR. Tím se stala, jako největší profesní sdružení v PO, reprezentantem a garantem oboru požární prevence. Součástí autorizace je i udělování „Certifikátu kvality podnikání“ pro členy PKPO.
  • Vzhledem k úctyhodné aktivitě autora 3. dílu publikace „Hasicí přístroje – jejich historie a současnost“ došly skladové zásoby a byl realizován dotisk.
  • Uskutečnila se změna užívání právního systému CODEXIS jako členské výhody.


nahoru

z vánočního vydání ProfesníKu vybral pro Promat-tým V. Stanke
 
 

Zelená je tráva, fotbal to je hra, riziko požáru, je věc záludná… POZOR, SOUTĚŽ!

Tak jako sport před nás staví různé výzvy, tak i v protipožární ochraně jim občas čelíme. Stál před námi úkol PO zasklení studií na nejmenovaném fotbalovém stadionu (nechceme tímto žádnému týmu v naší lize stranit, proto záměrně neuvádíme jméno).

Zadáním byl otvor o velikosti 5800 x 1500 mm o odolnosti EI 60, s požadavky na teplotní a zvukový útlum. Nakonec byl rozdělen na dvě části, 4400 x 1500 a 1400 x 1500 mm. Celková tloušťka skla byla 56 mm a hmotnost větší tabule byla 550 kg, což už je pro manipulaci a instalaci skutečně výzva. Během instalace nám štěstí přálo, stadion byl zalitý sluncem. Na to, že bylo 3. prosince, jsme měli skutečně štěstí a celá akce se podařila. A na závěr – soutěž. Kdo pozná ze snímku, o který klub se jednalo? Emaily zasílejte na pavel.janus@etexgroup.com, jeden výherce bude vylosován a bude mu zaslána pěkná odměna. Jméno výherce bude zveřejněno v příštím čísle ProČasu.


nahoru

za Promat-tým P. Januš
 
 

Realizace - Městská knihovna Písek

Představujeme Vám zajímavou realizaci. Jedná se o Městskou knihovnu v Písku, kde jsme byli poptáni na návrh technického řešení galerie v prostorách infocentra, která opticky rozděluje prostor do dvou podlaží, v horním patře je umístěna čítárna. Jednalo se o prosklenou galerii včetně prosklených stupňů přístupového schodiště, tj. požárně bylo nutno vyřešit nejen vodorovné pochozí prosklení, ale i požárně ochránit nosnou konstrukci. Použito bylo pochozí sklo PROMAGLAS® REW 30 HN9-10 a nosné ocelové prvky byly ošetřeny protipožárním nátěrem na ocel PROMAPAINT® SC4.

Více na https://www.promatpraha.cz/promat-publikuje/vodorovne-pozarni-proskleni/.


nahoru

za Promat-tým G. Gruntová
 
 

Francouzská cibulačka

Co Vás v zimě zaručeně zahřeje (samozřejmě kromě alkoholu a sauny) je talíř dobré horké polévky. Udělá dobře i Vašemu trávení po bujarých svátečních oslavách. Právě takovou polévkou je francouzská cibulačka. Její příprava je velmi jednoduchá, jen je potřeba se s ní trochu pomazlit. Připravte si 6 větších cibulí, vrchovatou lžíci másla, 2 lžíce oleje, litr vývaru, lžičku cukru,120 ml bílého suchého vína, 4 krajíce světlé bagety a 50 g strouhaného sýra.

Cibule oloupejte, rozkrojte na půl a nakrájejte na plátky. Ve větším hrnci rozpusťte máslo s olejem, vsypte nakrájenou cibuli a na mírném ohni pomalu míchejte, dokud nezezlátne. Přidejte čerstvý nebo sušeny tymián. Cibuli se snažte nespálit, protože by zhořkla. Pokud se Vám přichytí k hrnci, podlijte troškou vody, aby se uvolnily výpečky a pokračujte. Tento proces postupného zlátnutí cibule může trvat i půl hodiny.

Když je cibule krásně zkaramelizovaná, rozpusťte v ní ještě lžičku cukru a podlijte vínem. Nechte zredukovat asi na polovinu a přilijte vývar. Přikryjte poklicí a vařte ještě 10 minut. Dochuťte ještě případně solí a pepřem.

V klasické francouzské verzi se polévka rozdělí do zapékacích misek, na každou porci se položí předpečená půlka bagety, posypaná sýrem a vše se ještě nechá v troubě zapéct. Přiznám se, že mně spíš vyhovuje bagetu se sýrem ponechat v křupavé podobě a k polévce si ji jen přikusovat.

Přeji dobrou chuť a pokojné svátky.


nahoru

za Promat-tým M. Skotnicka
 
 

Technické okénko

Benzín a nafta zůstávají (prozatím). Všem, kteří se alespoň trochu zabývají dopravou, a zejména tou individuální automobilovou, jsou známé již několikaleté snahy EU zakázat od roku 2035 prodej automobilů se spalovacím motorem. Je jisté, že ropa, jako základní surovina pro výrobu pohonných hmot, jednou dojde a bude potřeba najít alternativní řešení pro mobilitu osob a zboží. Ano, zdravý selský rozum říká, že přechod bude nutný, avšak pozvolně, tak, jak se budou vyvíjet nové technologie.

Podívejme se do historie, jak postupně od lidské a zvířecí síly lidstvo postupovalo přes vítr, páru, spalovací, elektro a raketové motory kupředu. Hybnou silou byl vždy technický pokrok, lidská invence a vynalézavost, které vedly kupředu. Nikdy to nebyl úředník, který určuje směr pokroku. Po nedávné konferenci OSN o změně klimatu (COP 26) se zdá, že toto téma bude ještě hodně horké a spalovací motory tu budou s námi ještě delší dobu. Spojené státy, Čína, Německo, Japonsko a Francie se ještě nezavázaly k zastavení výroby automobilů se spalovacími motory do roku 2035. Pod dohodu se také nepodepsaly velké automobilky jako Volkswagen, Toyota, Hyundai, Kia. Někteří výrobci naznačují možnost používat paliva syntetická, která řeší emise a umožňují využívat stávající technologie spalovacích motorů, a hlavně distribuční sítě paliv. Optimální řešení, o kterém mluví řada automobilových odborníků, by byl mix všech výše uvedených možností s preferencí nejčistší dopravy v městských aglomeracích. Vždyť všechny technologie mohou zatím koexistovat vedle sebe a čas, spolu s technickým vývojem, ukáže, která technologie bude nejvýhodnější a převládne. Nezanedbatelnou roli bude také hrát ekonomická (kupní) síla konečných uživatelů, kteří ve finále rozhodnou, za co budou ochotni zaplatit. A kolik.


nahoru

za Promat-tým L. Fleischer
 
 

Káva Caffé del Doge

Káva z Benátek. Pražírnu založil v třicátých letech minulého století Ermenegild Rizzardini, od kterého ji odkoupil v roce 1995 Bernardo Della Mea. Ten zachoval původní receptury, výrobu zmodernizoval a zvýšil roční produkci kávových směsí. Původní pražírna se nachází v samém srdci Benátek nedaleko slavného mostu Rialto.

K pražení se používají vybraná zrna odrůd Arabika a Robusta z Kuby, Guatemaly, Brazílie, Kolumbie a Indie. V roce 1997 se společnost Caffé del Doge stala členem Specialty Coffee Association of America (SCAA) a v roce 2004 se stala členem asociace Specialiy Coffee Association of Europa (SCAE). Ve stejném roce byla tato značka vybrána do Palazzo Grassi v Benátkách, kde se pořádají pravidelné výstavy slavného Salvadora Dalího. Po úspěchu v Palazzo Grassi bylo Caffe del Doge zavedeno do každé kavárny ve všech muzeích Benátského obvodu.

Doporučené espreso směsi této značky:

Caffé del Doge Rosso – směs sestavená z 4 druhů Arabik, je středně pražená s potlačenou kyselostí a minimem hořkosti. Má pěknou pěnu a v ústech nechává chuť čokolády.

Caffé del Doge Nero – skládá se z Arabiky a Robusty, která této směsi dává sílu a nasládlou příchuť. Ideální jako ranní startovací káva. Také středně pražená s minimem hořkosti s chutí kakaa a lískových oříšků.

Tímto končíme italskou tour a v příštím roce budeme objevovat jak chutná káva z českých a slovenských pražíren. Hezké vánoční svátky s vůní Vaší oblíbené kávy a hlavně hodně zdraví!

Zdroj: www.kavovnik.cz


nahoru

za Promat-tým L. Fleischer
 
 

Bude za chvíli i losí spřežení na elektriku?

Nové, čistě elektrické Volvo C40 Recharge. Historicky první model Volvo, který byl zkonstruován jen pro čistě elektrický pohon, v mnohém ztělesňuje budoucnost automobilky. Prvky ve stylu SUV v kombinaci s výhodami plynoucími z nízkého profilu současně znamenají, že Volvo vstupuje prostřednictvím tohoto modelu do nového segmentu.

Přispívají k tomu i expresivní design a styl, které jsou pro značku naprostou novinkou. Vznikl náhodou, když jeden z členů designérského týmu spontánně načrtl skicu s tímto aerodynamickým designem. Ta zaujala a designéři myšlenku dále rozvíjeli…

Tak vzniklo Volvo C40 Recharge postavené na základě platformy CMA. Nabízí veškeré výhody SUV, ale v nižším a elegantnějším provedení a dynamičtějším, ale přesto „lehkým“ vzezřením a vyšší dávkou sportovního ducha. Rozměry karoserie i objemem zavazadlových prostor de facto kopíruje mladší sestru XC40, jen je o sedm centimetrů nižší. Lépe tak vynikne splývavá záď přitažlivě navazující na nízkou střešní linii. Příď pak představuje novou tvář elektrických vozů Volvo, jejíž součást tvoří světlomety vybavené nejmodernější pixelovou technologií, které se automaticky přizpůsobují okolním světelným podmínkám a v zájmu optimalizace svícení se nezávisle na sobě zapínají a vypínají.

Zastřešujícím tématem interiéru je minimalismus, který je obzvláště zřetelný při pohledu na palubní desku. Klíčová je nerušená organizovanost, rozumějte celá řada chytrých a důmyslných úložných řešení umožňujících ukládat všechny nezbytnosti na dosah ruky.

Většina řidičů vozů Volvo preferuje vysokou jízdní pozici a tu ocení i u C40. Interiér je dostupný v různých barevných provedeních a s dekorativní výbavou unikátní pro tento model. Pro výrobu výbavy interiéru ve velké míře použity udržitelné materiály. Panely dekorativního obložení Topography jsou zčásti vytvořeny z recyklovaného plastu, zatímco jsou koberečky 100% vyrobeny z recyklovaných plastových PET lahví. A protože ekologické materiály jsou mnohem atraktivnější a inovativnější než kůže a podtrhují udržitelný charakter vozu, je Volvo C40 první Volvo modelem, jehož interiér je zcela prostý kůže. K dispozici je čalounění vyrobené s použitím přírodních vlněných vláken, zatímco druhá varianta čalounění nabízí kombinaci semišového textilu (materiál vyrobený z recyklovaného plastu) a materiálu Microtech.

Modrý odstín Fjord Blue, inspirovaný hlubokými fjordy na západním pobřeží Skandinávie, plynule přechází z exteriéru do interiéru, kde se promítá do barvy koberečků, které sahají od podlahy až po boky středového tunelu a panely předních dveří. To se skvěle doplňuje s podsvícenou průhlednou grafikou dekorativního obložení palubní desky a horních panelů předních dveří, v němž se zrcadlí dramatické, a přesto uklidňující horské scenerie švédského národního parku Abisko.

Stejně jako Volvo XC40 Recharge je i Volvo C40 Recharge vybaveno jedním z nejlepších infotainment systémů na trhu. Funguje na platformě OS Android a byl vyvinut ve spolupráci se společností Google. Užijí si ho samozřejmě i uživatelé zařízení iOS. Mezi jeho výhody patří integrované aplikace a služby Google, jako jsou například Google Maps, Google Assistant a obchod Google Play.

Díky neomezeným datům je navíc zajištěna špičková konektivita, přičemž software Volva C40 Recharge je možné aktualizovat na základě vzdáleného spojení. To znamená, že funkce vozu budou i po opuštění továrny stále vylepšovány.

Pohon vozu je zajištěn dvěma elektrickými motory, z nichž jeden pohání přední kola a druhý zadní nápravu. Oba motory čerpají energii ze 78kWh akumulátoru, který je možné na rychlonabíjecích stanicích nabít na 80 procent kapacity během 40 minut. Předpokládaný dojezd vozu se pohybuje kolem 420 km, což je vzdálenost, která by se měla díky softwarovým aktualizacím OTA (vzdálený přístup) postupem doby ještě prodloužit.

Plně elektrické Volvo C40 Recharge bude dostupné pouze online a zákazníkům bude dodáváno s celým balíčkem komfortní péče.


nahoru

Ing. Martin Veselý, Auto Průhonice a za Promat-tým L. Zajíc
 
 

Mozartovy koule

Vypadá to tak, že nám covid nedávno odkrágloval i božského Amadea! Typická rakouská delikatesa, ikona nejvybranějších evropských cukrářství, sladkůstka neuvěřitelné chuti - Mozartovy koule - prý končí! Návrh na konkurz v souvislosti s ekonomickými dopady koronaviru na sebe podala společnost Salzburg Schokolade z Grödigu, která proslula výrobou slavných Mozartových koulí. Pro pořádek, pokud jste tuhle dobrotu ještě nikdy neochutnali, tak jde o pralinku - kouli, má uvnitř pistáciový a mandlový marcipán s nugátovým srdcem ponořený do vrstev mléčné a hořké čokolády. To vytváří geniální a nenapodobitelnou chuťovou konstelaci. Jenže stejně už ten původní recept z roku 1890 opsal kde kdo. Takže se nebojte, že by tato chuťová superstar úplně zmizela z trhu. Ovšem, jak je známo, když dva dělají totéž, není to totéž.

Mozartových koulí se na naší planetě prodávají od minulého století miliardy, krabičky s podobiznou W. A. Mozarta najdete skoro na každém letišti, na téměř všech evropských benzinových pumpách či v každé významnější cukrárně světa. Ale výrobců je mnoho a recepty se – v detailech – liší. Nicméně základní design koulí vně i uvnitř je stejný. Co si budeme povídat, když někdo něco skvělého vymyslí, vždy se najde spousta „supů“, kteří si chtějí také utrhnout nějaké sousto pro sebe. A proto dnes mají ve svém portfoliu nejrůznější variace na „koule“ téměř všechny významné globální čokoládové nebo cukrářské firmy. Určitě se svět nezhroutí a na trhu budou k mání stále nejrůznější varianty této skladké dobrůtky, ale fakt je, že originální recept a chuť bude vždy patřit jen jednomu. „Originální Mozartovy koule“ (Original Mozartkugel) se totiž v cukrárně Fürst v Salzburgu vyrábějí podle původního receptu původním způsobem, tedy ručně.


nahoru

Pavel Maurer, gastronaut, tentokrát ve službách Promatu
 
 

Vánoční provoz Promat s.r.o. 2021/2022

DatumPromat s.r.o. - PrahaPromat servis - Lovčice
kancelář + prodejskladvýroba
13. – 17. 12. 2021 běžný provoz údržba strojů, inventury
20. 12. 2021 – 22. 12. 2021 inventury
23. 12. 2021 – 2. 1. 2022 ZAVŘENO
3. 1. 2022 běžný provoz

Sdělení o „vánočním“ provozu na přelomu roku 2021/22


nahoru

za Promat-tým J. Ohanka
 
Promat s.r.o.
V. P. Čkalova 22/784
160 00 Praha 6 - Bubeneč
tel.: +420 233 334 806
fax: +420 233 333 576
skype: promat.praha
GSM: 605 PROMAT
605 PROMAT
605 PROMAT
promat@promatpraha.cz
www.promatpraha.cz