ProČas 75

26.09.2024

Obsah

01   Najdi rozdíl
02   Promat pozitivně
03   Za hranice všedních dnů s Létajícím holanďanem
04   PROMASTOP®-IM Grille
05   Doporučujeme
06   Logicor Příšovice
07   Nový studentský klub na FEL ZČU
08   Island (Iceland)
09   Nosnost skel pod kamna
10   Los Muertos Coffee
11   Recyklované kartuše Promat
12   „Knedlo, zelo, vepřo“ z jednoho pekáčku
13   Když budete na Mělníku…
14   Novinky
15   Kalendář


 
 
   


nahoru

 
   

Najdi rozdíl

Nejsem monarchista ani royalista. Všichni jsme asi byli ve Vídni. Říká se, že Vídeň, Praha a Budapešť tvořily trojúhelník c. a k. a že jsou si podobné. Na tři týdny jsem se služebně přestěhoval do Vídně a pracoval odtamtud. Máme tu pár zákazníků a letiště s lety na Balkán je funkční a nedaleko.

Musím konstatovat, že je to pěkné místo pro život. Ulice nejsou napěchovány auty, která není kam zaparkovat. Celá Vídeň je zónou s krátkodobým parkingem (max. 2 hodiny), ale s mnoha průjezdy do dvorů (i pro kamion), se sítí parkovacích domů, o K+R ani nemluvě. Působí to odlehčeně. Vzal jsem si s sebou skládačku, je to praktické pro dopravu z parkingu do bytu nebo po městě na schůzku (když neprší). Jsou tu opravdové pruhy pro cyklisty, ne nějaká namalovaná kola po zemi, kde Vám hrozí srážka s autem, do tohoto pruhu auto nevjede. Když Vás nemůže předjet, jede trpělivě za Vámi, netroubí, nenajíždí na Vás, nepovykuje z okénka. Prostě počká, až Vás může bezpečně minout. Takže po odlehčení tu máme jako další rozdíl nižší stres.

Viděl jsem mnohem méně lidí za volantem s mobilem v ruce. To taky o něčem svědčí.

Mají skvělou síť veřejné dopravy. Tramvaje se v úzkých ulicích dělí o místo v 1 pruhu s auty a jde to. Točna není jako místo pro bezdomovce, ale tramvaj prostě objede blok a je otočena pro jízdu druhým směrem. A když dobíháte tramvaj, tak na Vás řidič počká. Dokud mu nepadne zelená, dá se prostě nastoupit. Doprava je tu pro lidi, ne lidi jako daňoví poplatníci či dojná kráva pro všechny instituce. Neviděl jsem tu revizora, každá tramvaj má obří automat na lístky – hotově či kartou. Se slevami, na kolik hodin, kolik lístků, jak je libo. Náš zákazník, náš pán. A tramvaje nejsou obří monstra a jsou čisté. Všude cedule s displejem, v kolik spoj přijede.

Obchody jsou – tak nějak – integrované do ulice, ne, že vyčnívají a překážejí a jsou megalomanské. Prostě je najdete, když je potřebujete. A přitom jsou celkem nenápadné.

Nemusíte chodit s pohledem přikovaným k zemi. Psí exkrement jsem tu neviděl. Koňský ano, ale na silnici.

O vlacích, nádražích a třeba požárních hydrantech na nich raději ani nepíši.

Nechci tímto vyjádřit názor, že u sousedů je tráva zelenější. Jen snad, že by pražští radní, a nejen pražští, mohli někdy vyrazit na studijní pobyt a to, co jinde funguje, okopírovat a uvést v život u nás. Třeba bychom pak byli usměvavější a spokojenější, jako naši sousedi.

Nebo je to tím, že tam mají kvalitnější potraviny, najmě ovoce a zeleninu, třeba?

Ale o tom zase jindy…


nahoru

za Promat-tým L. Zajíc
 
   

ProFór, dnes motto pro nastávající čas vinobraní:

Celý život piji víno a dnes mi doktor řekl, že mám v nohách vodu! Tak to se mi mohlo stát jedině při čištění zubů!


nahoru

za Promat-tým M. Přibyl
 
   

Promat pozitivně

V době psaní tohoto příspěvku o pozitivnu mezi námi se mojí rodnou vesnicí prohnala řeka Morava. A to tak mocně, že překonala sílu povodně z roku 1997. Je těžké hledat něco pozitivního, když vidíte v očích lidí smutek a někdy i rezignaci, ale přece! Zázraky se dějí a jakmile voda opadla, je mezi lidmi cítit odhodlání vypořádat se s nepřízní osudu, bojovat a pustit se do oprav poničených domů a zahrad. To, co je v této situaci nepřehlédnutelné, je lidská sounáležitost a solidarita.

Každý pomáhá, jak může, a je jedno, zda hlídá děti, odváží bahno, vozí jídlo, zprovozňuje vodovod – vše je potřeba a důležité – a ve výsledku znamená, že to zvládneme, že dáme naši vesnici zase dohromady. Je dobré vědět, že se dokážeme semknout a táhnout za jeden provaz. Nejen když vyhrajeme mistrovství světa v hokeji, ale i v době, kdy se stane taková katastrofa.

Pozitivně lze také vnímat fakt, že jsme měli šanci aspoň trochu se na tuto situaci připravit. Na rozdíl od roku 1997 jsme měli dostatek informací a modelů, které tuto situaci předpovídaly a jak se ukázalo v průběhu, tak celkem přesně. Věřím, že i když nám matička příroda připraví v budoucnu jakékoliv takové nemilé překvapení, že to vždy společně zvládneme, překonáme a půjdeme dál.


nahoru

za Promat-tým L. Fleischer
 
   

Za hranice všedních dnů s Létajícím holanďanem

Achensee / Balaton:

Krásný konec léta. Letošní druhá půlka prázdnin lákala na dva závody v naší dojezdové vzdálenosti. První se jel tradiční EUROCAP na rakouském Achensee 16. – 18. 8. 2024 a ten druhý závod bylo Mezinárodní mistrovství Maďarska na Balatonu (náhradní český pohárový závod) v termínu před našim mistrovstvím 6. – 8. 9. 2024.

Achensee 2024

Letošní ročník tohoto závodu v průzračné vodě se možná jel naposledy, a tak jsme si ho patřičně užívali. Proč říkám my: protože se z ČR dostavily dvě posádky, a to CZE11 Grill / Palkovský a CZE78 Beneš / Novotný. Obvyklý scénář se tentokrát nevyplnil a lilo až poslední den, nicméně to předbíhám. Tentokrát se sešlo 23 lodí z šesti zemí.

Den první ráno pokus na raňák, který zvolna přešel do odpoledňáku jak má být, plná hrazda 2 očko, dlouhá trať a tisíce obratů. Celkem tři plnotučné rozjížďky, kdy se dalo díky síle větru jezdit víc po jezeře a nebyl výhodnější jen pruh podél skály. Z českých posádek se lépe vedlo CZE11, i když CZE78 chytla v závěru slinu a šla do toho. Následující dny se rovnou vyráželo na odpolední severovýchodní vítr a ten byl opět vcelku silný až do konce. Zase tři rozjížďky druhý den a zase plnotučné. Tentokrát se CZE11 trochu ztrácela, zato CZE78 šlapala hezky svižně a zasadila i 7. Závěr jachtařského dne patřil již tradičně koktejlové párty místních matadorů a tentokrát nás královsky hostil Philip Zingerle – díky! snad jednou přijede k nám a užije si naši pohostinnost. Poslední závodní den začal výjezdem v bezvětří s přeskokem na třetí oko silnovětrné genoi. Jely se dvě rozjížďky leteckého typu – parádní stálý vítr a zážitkový let s holanďanem. Po první rozjížďce se flotila vrátila na břeh a začala balit, nicméně ostří hoši GER222 a AUT20 měli nevyřízené účty, a tak se jela ještě jedna rozjížďka, kam už ale část pelotonu nenastoupila, fakt rubalo. Celkově výsledky AUT20 Holzinger/Srienz před GER87 Schwarz/Kirst a GER222 Albert/Metz. České posádky CZE11 Gill/Palkovský – 7. místo a CZE78 Beneš/Novotný – 16. místo.

Balaton – Mezinárodní mistrovství Maďarska:

První zářijový víkend se odjelo na Balatonu mistrovství Maďarska za účasti celé flotily a hostů z České republiky, Chorvatska a Německa – celkem 11 lodí. Třídenní závod se odjel v horkém počasí a při mírném větříku 3-5m/s. Jacht club Spartakus je ukázkový a pohostinnost našich skoro sousedů je příkladná, občas i znepokojující. Například, když se závodí a nikoho nezajímá, kdo se přihlásil, že se to prý vyřeší zítra anebo později. Závody ale umí uspořádat parádně a dlouhá trať o dvou kolech byla na krásnou hodinu jachtingu a pokaždé dobře postavená. Plán jet každý den tři rozjížďky a v neděli pak jen jednu se podařil i přes to, že jsme kroutili hlavou jestli se vůbec jde na vodu ještě půl hodiny před startem. Šlo a sotva jsme vyjeli vítr na Balatonu foukal. Už když jsme na tento závod vyráželi bylo nám jasné, že v těchto končinách je konkurence neúprosná a maďarské posádky na domácí vodě silné. Když Vám popíšu pohled CZE11 bude asi tak odpovídat: První HUN70 Majthenyi/Domokos s drobným náskokem před novou posádkou HUN1 – vždy … mezera … pak HUN11, HUN78 a nová HUN7 – promíchaně a pokaždé jinak. Následuje CZE11 která občas vstoupí mezi přední lodě a zbytek pelotonu, který se už příliš nezapojuje do dění na špici. Pozitivní na tomto scénáři pro nás bylo zjištění, že jsme schopni v cíli rozeznat čísla plachty na HUN70 (tedy za dobrého počasí). Podle tohoto scénáře probíhal celý závod a po sedmi rozjížďkách je konečné 6.místo pro CZE11 cenné a motivující.

Letošní podzim se bude ubírat směrem k Mistrovství Evropy ve Španělském Cadizu, a tak doufáme, že příprava přes léto přinese ovoce a díky podpoře PROMATU pojedeme jako by nám za patami hořelo.


nahoru

za Promat-tým T. Palkovský
 
   

PROMASTOP®-IM Grille

Je to tak trochu chlubení se cizím peřím, ale zajímavých realizací není nikdy dost. Rádi bychom Vám představili realizaci kolegů ze Singapuru. Singapurské ministerstvo zdravotnictví před časem zahájilo projekt na rozšíření zařízení pečovatelských domů v regionu West Coast Link. Tato iniciativa vedla k výstavbě 10ti podlažního zařízení, které bylo dokončeno v roce 2023.

Při výstavbě pečovatelského domu bylo použito celkem 4104 ks větracích tvarovek PROMASTOP®-IM Grille jako specifické řešení požárních uzávěrů na míru. Kolegům se s architekty a projektanty podařilo zakomponovat větrací tvarovky do projektu tak, že nejen splňují požadovanou požární odolnost a umožňují optimální větrání na odděleních pro pacienty, ale zároveň se jedná o výrazný nepřehlédnutelný architektonický prvek.

Pokud byste měli podobný požadavek, obraťte se na nás a společně najdeme vhodné řešení i pro Vás.


nahoru

za Promat-tým G. Gruntová a P. Kejklíček
 
   

Doporučujeme

Dnes trochu jinak, aneb vzkaz v láhvi… Ryzlink Rýnský, zkratka RR. Ve dnech minulých jsme od jednoho našeho známého enologa a vinařského nadšence obdrželi aktuální příspěvek, který nás zaujal natolik, že bychom jej rádi poslali dále jako „zprávu v láhvi“:

„Bydlím u Labe, a proto mám stále dobrou náladu. Včera jsem zjistil, že z kuchyně vidím stoupající hladinu řeky na druhém břehu. Stoupá pomalu, takže můžete psát „hlouposti“ a přemýšlet, co si sbalit do evakuačního zavazadla. Na týden by to mělo být všechno po šesti: šestery trička, šestery spoďáry a šest lahví vína. S šesti lahvemi vína budete vítaným hostem, ať už se plánujete přesunout k příbuzným nebo do tělocvičny v okresním městě. Mám pro vás hned několik návrhů na složení evakuačního zavazadla. A protože na doprovodné fotce je předloňský výhled z okna známého moselského vinaře, pana Štefana Erbese, začnu s Ryzlinky.“

Zde bych si dovolil navázat na poněkud obsáhlejší úvod. Pokud máte tuto odrůdu rádi, tak Vám jistě neušlo, že právě na Mosele můžete svoje vinařské znalosti a vjemy o této odrůdě značně pozměnit či výrazně obohatit. Odrůda RR totiž často neměla díky vinařským praktikám za předrevolučních dob příliš dobrou pověst. Spousta lidí se ještě dnes otřepe při pouhé zmínce o této odrůdě a zavzpomíná na výraznou kyselinku, která se jim nesmazatelně vryla do podvědomé knihovny vinařských vjemů. Že má RR mnoho tváří a zdaleka nemusí být k dispozici pouze v suché či zmiňované „přesuché“ podobě, se lze snadno přesvědčit právě na Mosele.

Zlatavá barva se zelenými odlesky, lehce petrolejová vůně s výraznými tóny zralého ovoce (angrešt a letní jablko), často podtržená špetkou pepře a v neposlední řadě harmonická a ovocitá chuť s výrazným příspěvkem květů a typickou jemnou kyselinkou, Vám původně nabitý vjem o této odrůdě nepochybně napraví a rozšíří tím správným směrem.

Pokud jsme Vás tedy dostatečně navnadili a rádi byste po odplynutí současných zamračených dnů a nadměrných vod ochutnali tak trochu „jiný“ RR než ten z dob dřívějších, pak Vám možná přijde vhod pár lahví od výše jmenované řeky, která zdejší vinaře občas dokáže potrápit podobně jako ty naše ve dnech současných.

www.sklenicka.com


nahoru

za Promat-degustační-tým M. Přibyl
 
   

Logicor Příšovice

Pro logistické centrum Logicor Příšovice bylo navrženo zastínění administrativního objektu lamelami z profilového skla PROMALINE® LINIT P 26/60/7.

Vzhledem k délce skel a uchycení jednotlivých lamel, tvořených ze 2 ks skel, bylo nutno použít kalená skla se zkouškou HST, jednak kvůli zatížení objektu větrem, ale i z důvodu, že se nemůžeme vyhnout potenciálnímu riziku spontánního lomu skla v důsledku přítomnosti inkluzí sulfidu niklu (NiS) v tvrzeném skle. Přestože je výskyt sulfidu niklu relativně nízký, může dojít k samovolnému lomu, který může představovat velké náklady a nepříjemnosti pro majitele a obyvatele. Pro minimalizaci tohoto rizika se provádí test zkouškou HST, v souladu s evropskou normou EN 14179-1.


nahoru

za Promat-tým P. Januš
 
   

Nový studentský klub na FEL ZČU

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni se těší na otevření nového moderního studentského klubu, který se stane důležitým centrem pro setkávání, spolupráci a odpočinek studentů. Tento inovativní prostor bude místem nejen pro různé kulturní a společenské akce, ale i pro relaxaci a akademické aktivity.

Jedním z technických prvků, které dodávají klubu moderní a bezpečný charakter, je instalace prosklené stěny se sklem Promat®-SYSTEMGLAS. Požární odolnost EI 60.

Svislé spáry skel jsou vyplněny pouze Promat®-SYSTEMGLAS-silikonem.

Tento prvek zajišťuje, že prostor splňuje vysoké bezpečnostní standardy, jelikož stěna je schopna odolat požáru po dobu 60 minut, což je důležitý faktor pro ochranu studentů a zaměstnanců v případě mimořádné události. Moderní design této stěny navíc zajišťuje dostatek přirozeného světla, což přispívá k příjemné atmosféře klubu.

Stěnu realizovala firma STAWO Přeštice s.r.o., jako generální dodavatel, montáž skel prováděla firma DAK cz s.r.o. z Plzně.

Klub bude sloužit jako místo pro rozvoj studentských projektů a nápadů. Univerzita věří, že tento prostor pomůže studentům nejen navazovat nové kontakty, ale také pracovat na jejich akademických a osobních projektech v prostředí, které podporuje kreativitu a inovace.


nahoru

za Promat-tým P. Babor
 
   

Island (Iceland)

Zatímco tady v Českých, resp. středoevropských končinách bylo ještě tropické léto i na konci letních prázdnin, na ostrově s příznačným jménem Iceland (ledová země), vzdáleným od pražského letiště necelé 4 hodiny letu, to už vypadalo i při jasné obloze trochu jinak. Jen v bodech se pokusím vystihnout své stále živé vzpomínky z této drsné, severské země.

Pro českého turistu poměrně drahé země, o málo větší než naše republika, avšak s počtem obyvatel ne větším než eviduje moravské Brno…

• všude kopce, hory, krátery, sopky, lávová pole

• stejně tak led a ledovce, sníh v létě, denní letní teploty mezi 5 až 10 °C, o nočních raději nepíšu…

• ojedinělé vymazlené mořské fjordy, vřelé gejzíry, horké termální řeky, ze země syčící páry s vůní síry

• malebná oblaka, noční polární záře, duha při deštích

• bečící ovce, zmrzlí papuchalkové, hraví tuleni

• … a všude přítomné Dacie Duster 4wd s turisty…

K dosažení většiny krásných míst je potřeba strávit pár hodin v terénních vozech nebo lépe po svých, s batohem na zádech. Zvyknout si na silný a studený vítr a deště – hustá měnící se oblačnost je denním chlebíčkem. Dalo by se říct – velmi nehostinná země pro našince, zhýčkaného Evropana… Přesto všechno turistická návštěva Islandu za to stojí, nepopsatelná krása islandské krajiny stojí za tu námahu, za změnu denního rytmu, za vynaložené finance i za to strávit 14 nocí pod stanem.

Nebojte se a vyrazte také za dobrodružstvím !


nahoru

Za Promat-team: J. Ohanka
 
   

Nosnost skel pod kamna

Pokud jste postaveni před dilema, jak vyřešit uložení krbových kamen nebo jiných designových topidel s ohněm za sklem na rovněž designovou podlahu a nesnížit přitom estetiku místnosti, možná Vám přijdou vhod následující informace.

Klasickou variantu nepříliš designového podkladového plechu či dokonce vyřezávání příslušného místa a pokládku tepelně odolné dlažby můžete nahradit podstatně estetičtější a pohledově méně rušivou deskou z čistého kaleného skla. Sehnat toto sklo sice není úplně jednoduché, protože potřebujete zkušeného sklenáře a pak hlavně štěstí při transportu a umísťování křehkého prvku na pozici, ale kdo již doma toto řešení vyzkoušel, zpravidla by neměnil. Nicméně, kromě správných rozměrů je potřeba si ohlídat i volbu správné tloušťky a ta se pochopitelně váže k hmotnosti topidla.

Rozdíly v nosnosti

Sklo 6 mm – pro kamna do 160 Kg

Sklo 8 mm – pro kamna do 200 Kg

Sklo 10 mm – pro kamna nad 200 kg – exklusivní skleněná deska vynikající svou masivností a vhodná tedy téměř pro všechny druhy kamen

Sklo 12 mm – pro „nevěřící Tomáše“, nebo zkrátka ty, kteří chtějí význam ně přispět k rozvoji tuzemského sklářského průmyslu.

„Mám vybrat sklo 6 mm, 8 mm, 10 mm nebo 12 mm?“

Sílu skla tedy volte podle hmotnosti krbových kamen. Pokud kamna stojí na nožičkách, doporučuje se použít podložky pro zvětšení dosedací plochy a tím pádem k roznesení váhy na větší plochu skla. Jak bylo řečeno výše, desky o síle 10 a 12 mm můžete bez rozmýšlení použít pro všechny typy krbových kamen. Manipulace s nimi však není jednoduchá a je potřeba si pro bezpečnou manipulaci zajistit odhodlanou „těžkou partu“. Sklo v této síle nicméně působí masivním dojmem a stane se tak designově zajímavým doplňkem vašich krbových kamen nebo krbové vložky. Všechna tato podkladová skla musí být samozřejmě kvalitně kalená (ESG), neboli tepelně tvrzená. S normálním tabulovým sklem zde opravdu nepochodíte. Tvrzené/kalené sklo vás bez problémů unese. Můžete tedy po něm chodit, vydrží pád dřeva při přikládání apod. Závěrem přidáváme ještě jedno důležité upozornění. Při volbě tloušťky vezměte rovněž v úvahu fakt, že čím je sklo silnější, tím lépe se o něho zakopává. Čím silnější, tím lepši, tedy neplatí ani zde beze zbytku.


nahoru

za Promat-tým M. Přibyl
 
   

Los Muertos Coffee

Těsně před propuknutím doby covidové založila skupinka mladých nadšenců ve Slaném pražírnu kávy. Impulsem byla láska ke kávě a nespokojenost s kávovými nápoji na trhu. Los Muertos – v překladu vstát z mrtvých – má mnoho významů. Ve spojení s kávou tato pražírna předpokládá, že Vás káva ráno nakopne a po několika hodinách spánku Vás vrátí mezi živé. A nejen ráno, prostě vždy, kdy člověk potřebuje nastartovat. Pražírna Los Muertos zpracovává pouze 100% výběrovou Arabiku a praží na střední stupeň pražení. Ze široké nabídky lze doporučit tyto kávy:

Los Muertos Mexico – jednodruhová Arabika, odrůda Sarchimar, pěstovaná v nadmořské výšce 1100 m. Má nízkou kyselost, v chuti se dá poznat hořká čokoláda a sušené ovoce.

Los Muertos Ethiopia – jednodruhová Arabika, odrůda Jarc, pěstovaná v nadmořské výšce 2250 m. Vyznačuje se vyšší kyselostí s chutí černého čaje, citrusů a lesního ovoce.

Los Muertos Costa Rica – jednodruhová Arabika, odrůda Catuai, pěstovaná v nadmořské výšce 2300 m. Káva se střední kyselostí. Chuť mandlí, jablka a medu.

Tato pražírna by neměla uniknout pozornosti žádnému milovníkovi kávy. Zkuste ráno vstát z mrtvých s touto kávou.

Zdroj: www.losmuertos.cz.


nahoru

za Promat-tým L. Fleischer
 
   

Recyklované kartuše Promat

Snažíme se být šetrní k naší planetě, proto některé materiály Promat, dodávané v kartuších budou nově v obalech tvořených recyklátem z 50 %. Samotný obsah v kartuších se nemění. A jak to poznáte? Jednoduše, kartuše bude z tmavě šedého materiálu.

Pionýrem na tomto poli (zeleném) bude materiál PROMASEAL®-A. Postupně, po vyprodání skladových zásob, budou následovat další materiály.

PROMASEAL®-A - původní objednávací kód 4058733, nový objednávací kód recykl. kartuše 4089902

PROMASEAL®-AG - původní objednávací kód 4071209, nový objednávací kód recykl. kartuše 4089918

PROMASEAL®-S (šedý) - původní objednávací kód 4048498, nový objednávací kód recykl. kartuše 4089923

Přejeme Vám krásné léto a příjemnou práci s našimi výrobky v jakýchkoliv obalech.


nahoru

za Promat-tým G. Gruntová
 
   

„Knedlo, zelo, vepřo“ z jednoho pekáčku

Blíží se chladné dny a s tím i potřeba sytějších jídel. Níže je jednodušší verze naší české klasiky a ušpiníte jenom jeden pekáček, prkýnko a nůž. 800 g vepřové plece nakrájejte na větší kostky, vložte do pekáčku, osolte, opepřete, přidejte kmín a chilli. Promíchejte a přidejte nahrubo nakrájené 2 cibule, česnek dle chuti a 3 lžíce sádla. Podlijte to vývarem, tak do 1/3 masa a pečte odkryté 10 – 15 min. při teplotě 220 °C. Poté pekáček přikryjte a pečte 1,5 hod na 150 °C.

Menší hlávku zelí pokrájejte na kousky a promíchejte s obsahem pekáčku. Podle potřeby přilijte trochu vývaru a navrch položte nakrájenou slaninu (asi 150 g). Pekáč přikryjte a pečte další hodinu.

Na závěr do pekáčku přidejte nevařené noky (2 balení), trochu vývaru podle situace v pekáčku a pečte ještě odkryté asi 15 min. při teplotě 220 °C. Přeji dobrou chuť a ať Vás hřeje nejen jídlo.


nahoru

za Promat-tým M. Skotnicka
 
   

Když budete na Mělníku…

Vždycky je prima, když jste někde mimo své domácí území, mít nějaký tip na dobrou útulnu. Na Mělníku je jím restaurace SAKURA. Na jídelním lístku mají i sushi, ale já tam chodím na steaky. Ty umí skvělé! K tomu rozlévané francouzské Cuvée, prostě pohádka.

Onehdá jsem na své cestě na kole podél Labe do Hamburku dostal večer hlad. Zavírají ve 21:30, přišel jsem ve 21:05 a světe div se! Byli milí, profesionální, obsloužili mne a kuchař z kuchyně sledoval s úsměvem, jak mi chutná! Stavte se tam někdy!

www.sakurasushi.cz


nahoru

za Promat-tým L. Zajíc
 
   

Novinky

Siniat Smart F – sádrokartonová deska

Zajištění požární bezpečnosti podzemních parkovišť

https://www.promatpraha.cz/technicke-informace/


nahoru

za Promat-tým J. Ohanka
 
   

Kalendář

15. – 16.10. 2024 pořádá v Brně firma Seidl spol. s r.o. tradiční seminář Požární ochrana staveb. Seminář 2024 - J. Seidl & spol s.r.o.

16. 10. 2024 pořádáme školení „Kontrolní technik požárně bezpečnostních zařízení (PBZ) konstrukcí Promat a Intumex“ v hotelu Globus na Praze 4. Více naleznete na www.kontrolnitechnik.cz

17. 10. 2024 se bude konat celosvazová konference Slavné výročí kaolinů v ČR, pořádat ji bude ČSVTS se Silikátovou společností ČR. ČSVTS, Novotného lávka 5, Praha 1. www.silikaty.cz

10. 12. 2024 bude společnost AXIS ve spolupráci s PKPO pořádat seminář s názvem „Moderní materiály a jejich závady z požárního hlediska“. Dělnická 213/12, Praha 7. www.studioaxis.cz

13. – 17. 1. 2025 se v Mnichově koná stavební veletrh BAU 2025 - BAU in Munich - World's Leading Trade Fair. bau-muenchen.com


nahoru

 

Evropská 11/2758, Praha 6 E promat.praha@etexgroup.com www.promatpraha.cz
T +420 233 334 806 GSM: 605 PROMAT, 606 PROMAT, 776 PROMAT